Залізниця в Маріуполі відкрита – як це вплине на логістику війни

Залізниця в Маріуполі відкрита – як це вплине на логістику війни

“Поки ми спостерігаємо тепловози, які заїжджають з території Росії і виїжджають. До кінця не зрозуміло, чому так, однак вчора, ми бачили, в Маріуполі відкрили залізничний вокзал після того, як його повністю знищили. Анонсовано лише єдиний дизельний потяг на два вагони Маріуполь – Волноваха для цивільних”, – розповів він.

На думку радника мера, це означає, що залізниця знову відкрита, інженерні роботи закінчені, вона з’єднана. Водночас підтверджується, що не буде використання ніякої цивільної залізниці.

“Є якась причина, чому росіяни досі не запустили вантажний потяг, але точно вони запустять, принаймні технічно все готово. Коли це станеться, це вирішить для росіян питання логістики дуже кардинально, особливо з огляду на Курахове і Волноваху – це мінус майже 300 км шляху. По часу якщо брати… вони будуть економити від доби до тижня, це досить сильне рішення, фактично логістичний прорив”, – додав Андрющенко.

Як зазначив він, залежність від Кримського мосту росіяни подолали, побудувавши альтернативний шлях забезпечення свого угруповання на півдні України.

“І це дуже не добра історія, як не крути”, – додав посадовець.

Будівництво залізниці у Маріуполі

Російські війська окупували Маріуполь у лютому 2022 року під час масштабного вторгнення РФ до України.

У вересні 2023 року повідомлялося, що окупанти будують пряме залізничне сполучення з Маріуполем, Волновахою та Донецьком. Вони вже почали облаштовувати залізничний міст біля с. Граніт через річку Кальміус.

Тоді Андрющенко розповідав, що це дозволить включити існуючу гілку Маріуполь-Асланово-Кальчик-Волноваха у пряме сполучення з Таганрогом та Ростовом-на-Дону.

У березні 2024 року голова ГУР Кирило Буданов заявив, що ця залізниця може представляти проблему для України.

Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.

Джерело