Багато хто з автовласників вважає, що вибирати акумулятор потрібно виключно за об’ємом двигуна свого авто. Такий підхід можна вважати практичним, він досить розповсюджений. Але є і допоміжні чинники, які також потрібно знати, щоби не помилитися із вибором.
Залежність ємності АКБ від об’єму ДВЗ
Чим більший об’єм камери згорання двигуна, тим він потужніший. І для його пуска потрібно більше енергії. Маємо явно виражену залежність, хоча назвати її лінійною і не можна. Але є емпіричні дані, на які можна орієнтуватися:
- для малолітражок із мотором до 1.6 л достатньо акумулятора ємністю 40-45 А·год;
- для найбільш розповсюджених типів двигунів для легкових авто (1.6-2.5 л) оптимальними будуть АКБ на 55-60 А·год;
- нормальний запуск моторів об’ємом 2.5-3.5 л забезпечать автоакумулятори 65-70 А·год;
- для позашляховиків із двигуном від 3.5 л потрібно вибирати акумулятор 75 Ампер.
Але є нюанси, про які й піде мова.
Допоміжні чинники, варті уваги
Крім показника об’єму двигуна внутрішнього згорання, під час вибору автомобільного акумулятора потрібно враховувати й інші чинники:
- Насамперед — тип двигуна: якщо він працює на дизельному паливі, ємність батареї потрібно збільшити на 5-10 А·год порівняно із бензиновим силовим агрегатом того ж літражу. Це пов’язано з особливостями його конструкції та властивостями дизпалива.
- Оснащення авто: чим більше в ньому електрообладнання, тим потужнішою має бути батарея, щоби забезпечити живлення цих пристроїв за бездіяльності генератора (наприклад, лебідка в позашляховиках, потужна аудіосистема чи підігрів сидінь).
- Особливості місцевого клімату: у північних регіонах, де зими набагато суворіші, ємність акумулятора має бути на ті ж 5-10 Ah більшою.
Не варто забувати і про таку характеристику, як номінал пускового струму (максимального струму, який може віддавати АКБ протягом короткого проміжку часу в момент запуску двигуна). За однакової ємності краще вибирати батарею, де пусковий струм буде більшим: це дасть змогу мати менше проблем взимку, а також після тривалого простою авто.
Одночасно варто враховувати й рекомендації виробника вашого транспортного засобу: набагато перевищувати пусковий струм не рекомендується, оскільки є ризик передчасного виходу із ладу електрообладнання.
Класифікація АКБ за особливістю конструкції
Мається на увазі простота їхньої експлуатації. Класичні обслуговувані АКБ дешеві, але об’єми їхнього виробництва постійно скорочуються. Причина проста: вони потребують постійного нагляду (за рівнем та густиною електроліта і станом пластин).
Наразі їхню долю ніші займають малообслуговувані різновиди, які надають можливості такого контролю, але потреба в цьому виникає набагато рідше. Щоправда, і коштують такі акумулятори дорожче.
Але найбільш популярними та масовими є необслуговувані автоакумулятори, де електроліт перебуває не в рідкому, а желеподібному стані. І, відповідно, не потребує його періодичного доливання. Такі АКБ кращі за багатьма показниками, окрім ціни.