У випадку, якщо ви ненавмисно пошкодили чи розбили продукцію в супермаркеті, магазин не має права наполягати на її оплаті.
Згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України, до моменту, коли товар буде куплений, відповідальність за нього несе продавець – тобто магазин. Тільки після здійснення оплати покупець стає власником, отже, ризик випадкового пошкодження чи псування є обов’язком продавця.
Як уточнює адвокат, вимога сплатити за пошкоджений товар також суперечить частині 2 статті 17 Закону України “Про захист прав споживачів”. Подібне прохання є примусом придбати товар неналежної якості, що категорично заборонено законом.
У випадку ненавмисного пошкодження товару доцільно звернутися до працівника магазину. Якщо ж адміністрація примушує вас до оплати товару – у вас є право подати скаргу до Держпродспоживслужби (письмово або через гарячу лінію).
Раніше РБК-Україна повідомляло, чи мають покупці в Україні право фотографувати товари в магазинах. Заборонити це можуть лише в особливих випадках – якщо порушуються права інших осіб або законодавство щодо захисту персональних даних. А вимоги охоронців чи продавців зупинити зйомки товарів є незаконними, якщо не йдеться про персональну інформацію чи приватність інших осіб.
Також ми інформували, що покупець має право повернути товар навіть без бірки, якщо він неналежної якості або не відповідає опису. У разі дефекту можна вимагати ремонту, знижки або повернення коштів. Протягом 14 днів також дозволено обмінювати товар належної якості, якщо він просто не підходить. Відмова магазину приймати претензію є незаконною: звертатися можна як до продавця, так і до виробника.
Актуальні та важливі новини про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.