Чи можливо організувати комунальний транспорт між Києвом і Бучею та Броварами
Як зазначив експерт, питання запуску комунальних перевезень між Києвом і Бучею чи Броварами, які були б дешевшими за сьогоднішні маршрутки, що обслуговуються приватними перевізниками, є досить складним.
“Це непросте питання. Приміський транспорт, зазвичай, приносить більше прибутків, ніж внутрішній – міський. Як це може функціонувати? Це питання має відношення до повноважень місцевих рад,” – підкреслив він.
Беспалов також нагадав, що у Києві комунальний транспорт фінансується за рахунок дотацій.
“Тариф десь втричі дешевший, ніж вартість перевезення. Тож реальна вартість проїзду, напевно, давно повинна перевищувати 8 гривень,” – додав він.
Отже, складність впровадження комунального автобуса з Києва до Бучі чи Броварів полягає у тому, що необхідно компенсувати різницю між тарифами та витратами на перевезення.
“Рішення щодо перерозподілу коштів ухвалюють місцеві депутати, які управляють бюджетними процесами. У Києві виникає питання, чому потрібно фінансувати Бучанську (або Броварську, – Ред.) громаду. Хто на це погодиться? А в Бучі постане таке ж питання,” – зауважив спеціаліст.
Він також повідомив, що “вже давно ведуться перемовини про створення київської агломерації.”
“Це може бути окремий орган, що управляє територією між областю та містом,” – пояснив Беспалов.
Експерт додав, що транспортні планувальники вважають Бучу та Бровари аналогічними спальними районами Києва, так само як і Троєщину.
“Проте юридично це все ж різні утворення. І кияни запитують, чому вони повинні за це платити. Тому поки що всі ці маршрути віддані приватним перевізникам. А попит на перевезення, фактично, ніколи не зникає. Для перевізників це постійний фінансовий потік,” – підсумував експерт.