Президент не розкрив деталей введення нового тарифу, проте зауважив, що найбільше постраждав штат Каліфорнія, який є центром кіновиробництва в США.
Якщо президент здійснить цю загрозу, це стане прецедентом, коли тариф буде застосований до послуг, а не товарів. Раніше, в травні, він вже висловлював такі наміри, вказуючи на те, що інші країни пропонують податкові пільги, які залучають кінематографістів працювати за кордоном.
Голлівуд був шокований оголошенням президента. Інсайдери галузі відзначали, що насправді президент не має прямого права на такий крок, і його реалізація може бути вкрай складною. Тим не менш, студії справді часто переводять виробництво за межі країни через нижчу вартість праці та податкові пільги.
Заява президента вже вплинула на фондовий ринок: акції Netflix піднялися на 1%, а компанії AMC та Walt Disney також показали позитивну динаміку. Проте внутрішні касові збори кінотеатрів в США ще не відновилися до показників до пандемії: від рекордних майже $12 млрд у 2018 році вони впали до трохи більше ніж $2 млрд у 2020 році. Загальні збори з того часу не перевищували $9 млрд, незважаючи на відновлення мережі кінотеатрів.
Крім кінофільмів, адміністрація планує ввести й інші мита:
-
100% мито на брендовані медикаменти (з деякими винятками);
-
25% на важкі вантажівки;
-
50% на кухонні шкаф та туалетні стільниці;
-
30% на м’які меблі.
У своєму повідомленні президент підкреслив намір ввести «суттєві» мита на всі імпортовані меблі до США, натякаючи на подальші дії в рамках торгової політики.
Цей крок президента став новим сигналом для американської та глобальної кіноіндустрії, яка вже зіштовхується з викликами через зміни податкових умов та світові економічні тенденції.