Підтвердити факт оплати
Стаття 9 Закону «Про захист прав споживачів» передбачає право протягом 14 днів обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо він не задовольнив покупця за: формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. При цьому, якщо:
- товар не використовувався і зберіг свій вигляд, властивості, пломби, ярлики;
- збережено розрахунковий документ (у тому числі електронний).
Але в житті буває так, що чек або інший розрахунковий документ втрачено. У такому разі необхідно написати заяву на ім’я директора магазину про отримання копії товарного чека. Підтвердити факт оплати можуть також:
- гарантійний талон;
- інструкція з експлуатації;
- техпаспорт;
- звірка штрих-коду на пакуванні з базою продавця;
- свідчення очевидців;
- відео з камер спостереження тощо.
Головне, щоб у документі була вказана інформація про продавця, дата здійснення покупки, назва товару і його ціна.
Читайте також: «Немає здачі»: чи вправі касир супермаркету відмовитися приймати великі купюри?
Два способи захистити свої права
Якщо продавець відмовляється обміняти товар або повернути гроші, покупець має два способи захисту своїх прав.
Перший спосіб — досудовий
Передбачає звернення до продавця з письмовою заявою або скаргою у двох примірниках (один — продавцю, другий — покупцю, з відміткою про прийняття). Якщо заяву не приймають, споживач може звернутись до територіального органу Держспоживслужби України. Термін розгляду скарги — 1 місяць.
Адреса для звернень: м. Одеса, вул. 7-ма Пересипська, 6.
Другий спосіб — судовий
Передбачає звернення до суду (за місцем проживання, заподіяння шкоди або виконання договору). Зазначимо, що споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням прав.
Запам’ятайте, що відмова повернути або обміняти товар без наявності чека — це порушення прав споживача.
Як отримати безоплатну правничу допомогу в Одесі?
- у контактному центрі системи БПД за номером 0 (800) 213-103 з 8.00 до 18.00;
- за номером (044) 363-10-41 — для дзвінків з-за кордону;
- у Телеграмі за номером (067) 72-13-103;
- у телеграм-боті t.me/LegalAidUkraineBot.
Читайте також: Товар з інтернет-магазину не прийшов: що робити?