Чому йдеться саме про 3000 км?
Ця відстань є символом найдовшого діючого залізничного маршруту в Україні (із Запоріжжя до Ужгорода), що відкриває можливості для подорожей усьому населенню, незалежно від місця проживання, – відзначили в компанії “УЗ”.
Компанія наразі розглядає різні варіанти для невикористаних маршрутів.
Чи вплине програма на пасажиропотік?
“3,000 кілометрів” розроблені для розвантаження найбільш завантажених періодів: багато пасажирів готові змінювати дати або навіть місяці своїх подорожей за вигіднішої ціни. Наприклад, у серпні, коли важко знайти квитки, залізниця перевозить 2,6 млн пасажирів, а в лютому їх лише 1,9 млн”, – йдеться у повідомленні компанії.
“Укрзалізниця” вказала, що в періоди з меншою інтенсивністю пасажиропотоку є можливість заповнювати вільні місця та пропонувати поїздки “за кілометри”.
Варто зазначити, що подорожі під час “низького сезону” можуть стимулювати інші сфери внутрішнього туризму. Крім того, українці, для яких не має значення час подорожі, отримають можливість подорожувати в “непікові” періоди.
“В той час, коли спостерігається високий попит на залізничні перевезення (наприклад, в грудні), програма буде спрямована на підтримку жителів прифронтових зон, які найбільше страждають від обстрілів та відключень електроенергії: поїздки “за кілометри” стануть доступними саме для цих регіонів”, – підкреслили в “УЗ”.
Як фінансуватиметься програма?
“Ця програма реалізується в парі з впровадженням системної компенсації реальних витрат на пасажирські перевезення. Це посилить фінансове становище залізниці і водночас зберігатиме доступність подорожей для всіх українців”, – зазначила компанія.
Додаткові пасажири, які оберуть поїздки “за кілометри”, заповнять вільні місця, тому не призведуть до збільшення витрат. При цьому вказується, що пасажирські перевезення підтримують платники податків, вони мають відчути переваги цієї програми.
“Також будуть впроваджені нові сервіси для пасажирів, готових платити більше – у категоріях СВ, 1 клас, міжнародні поїзди. Відповідні додаткові доходи допоможуть компенсувати витрати на поїздки “за кілометри”, щоб зменшити потребу в державному фінансуванні”, – повідомила “Укрзалізниця”.
Що буде з заробітними платами залізничників?
“3,000 кілометрів розвиваються паралельно з початком системної державної підтримки пасажирських перевезень”, – повідомили в компанії.
Підкреслюється, що перехід на покриття реальних витрат державою покращить фінансову ситуацію залізниці та збережить робочі місця.

