Електронні додатки до підручників: нововведення від МОН
В Україні було оголошено про оновлення вимог до “Вимог до інтерактивного електронного додатка до підручника”. Зазначається, що зміни були підготовлені:
- на основі практичного досвіду видавництв та спеціалістів в галузі освіти;
- протягом розробки та експертизи е-додатків.
Поняття “е-додаток” визначається як електронна частина підручника, що розширює його функціональні та змістові можливості, включаючи мультимедійний контент різного типу та інтерактивний навчальний матеріал.
Серед основних нововведень:
- уточнення технічних характеристик мультимедійних елементів;
- вимоги до інтерактивності та адаптивності контенту;
- вимоги щодо офлайн-доступу.
Зокрема, е-додаток повинен забезпечувати:
- можливість онлайн-доступу з можливістю завантаження на пристрій користувача для роботи офлайн (за винятком контенту з зовнішніх ресурсів);
- перегляд відео, зображень та прослуховування аудіофайлів без встановлення додаткових плагінів;
- доступ до контенту на різних пристроях (комп’ютерах, ноутбуках, планшетах, смартфонах), які працюють на популярних операційних системах;
- доступність вмісту та функцій через безкоштовний браузер;
- адаптацію контенту та інтерфейсу під розмір і роздільну здатність екрана;
- доступ користувачів до мультимедійного контенту без обов’язкової реєстрації;
- реєстрацію користувачів з різними ролями для моніторингу прогресу учнів і підтримки освітнього процесу.
Крім того, було уточнено правила:
- розміщення навігаційних елементів;
- використання звукового супроводу та відео;
- забезпечення зручності використання на різних пристроях.
“Окремий розділ оновлених вимог присвячений електронним додаткам для осіб з особливими освітніми потребами“, – зазначили в МОН.
Такі додатки розробляються паралельно з підручниками і повинні:
- відповідати стандарту ДСТУ “Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ”;
- враховувати рекомендації педагогів з спеціальних та інклюзивних закладів освіти.
“Оновлені вимоги спрямовані на підвищення якості цифрового навчального контенту та створення доступного освітнього середовища для всіх учнів”, – підкреслили в МОН, за що подякували всім учасникам робочої групи та експертам, які долучилися до формування нових вимог.

