В Україні електронні додатки до підручників отримають нові вимоги від МОН

В Україні електронні додатки до підручників отримають нові вимоги від МОН

Електронні додатки до підручників: нововведення від МОН

В Україні було оголошено про оновлення вимог до “Вимог до інтерактивного електронного додатка до підручника”. Зазначається, що зміни були підготовлені:

  • на основі практичного досвіду видавництв та спеціалістів в галузі освіти;
  • протягом розробки та експертизи е-додатків.

Поняття “е-додаток” визначається як електронна частина підручника, що розширює його функціональні та змістові можливості, включаючи мультимедійний контент різного типу та інтерактивний навчальний матеріал.

Серед основних нововведень:

  • уточнення технічних характеристик мультимедійних елементів;
  • вимоги до інтерактивності та адаптивності контенту;
  • вимоги щодо офлайн-доступу.

Зокрема, е-додаток повинен забезпечувати:

  • можливість онлайн-доступу з можливістю завантаження на пристрій користувача для роботи офлайн (за винятком контенту з зовнішніх ресурсів);
  • перегляд відео, зображень та прослуховування аудіофайлів без встановлення додаткових плагінів;
  • доступ до контенту на різних пристроях (комп’ютерах, ноутбуках, планшетах, смартфонах), які працюють на популярних операційних системах;
  • доступність вмісту та функцій через безкоштовний браузер;
  • адаптацію контенту та інтерфейсу під розмір і роздільну здатність екрана;
  • доступ користувачів до мультимедійного контенту без обов’язкової реєстрації;
  • реєстрацію користувачів з різними ролями для моніторингу прогресу учнів і підтримки освітнього процесу.

Крім того, було уточнено правила:

  • розміщення навігаційних елементів;
  • використання звукового супроводу та відео;
  • забезпечення зручності використання на різних пристроях.

Окремий розділ оновлених вимог присвячений електронним додаткам для осіб з особливими освітніми потребами“, – зазначили в МОН.

Такі додатки розробляються паралельно з підручниками і повинні:

  • відповідати стандарту ДСТУ “Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ”;
  • враховувати рекомендації педагогів з спеціальних та інклюзивних закладів освіти.

“Оновлені вимоги спрямовані на підвищення якості цифрового навчального контенту та створення доступного освітнього середовища для всіх учнів”, – підкреслили в МОН, за що подякували всім учасникам робочої групи та експертам, які долучилися до формування нових вимог.