Протектор – це не просто малюнок на поверхні шини, а складна структура, від якої залежить керованість автомобіля, рівень безпеки, шумність та навіть паливна економічність. Сучасна шинна промисловість пропонує кілька типів протекторів: симетричний спрямований, симетричний неспрямований, асиметричний спрямований та асиметричний неспрямований. Кожен із них має свої особливості, переваги та недоліки, які визначають сферу його використання.
Важто зазначити, що літні, зимові та всесезонні автошини можуть мати будь-який тип протектора, але, наприклад, для зимових краще обрати моделі зі спрямованим візерунком, для грунтових доріг підійде асиметричний неспрямований малюнок з великими блоками і т.д.
Симетричний неспрямований протектор
Це найпростіший тип малюнка бігової доріжки шин. Головна його особливість – повна симетрія відносно центральної осі – права та ліва частини мають ідентичний дизайн.
Переваги:
- Універсальність – такі шини можна встановлювати на будь-яке колесо без врахування напрямку обертання.
- Доступна ціна – їх виробництво простіше, тому вони дешевші.
- Зручність у монтажі та обслуговуванні.
- Надійність у спокійному міському режимі руху.
Недоліки:
- Менше зчеплення на високій швидкості та у поворотах.
- Гірше відведення води, тому в дощ підвищується ризик аквапланування.
- Не найкраща стійкість при спортивному або агресивному стилі водіння.
Цей тип протектора найчастіше обирають для бюджетних автомобілів, що рухаються переважно у місті. Знайти найкращу гуму на літо, зиму та всесезон такого типу протектора можна тут.
Симетричний спрямований протектор
Малюнок має V-подібну або стрілоподібну форму, яка спрямована в один напрямок. Такі автошини мають позначку Rotation зі стрілкою, що вказує правильний напрямок обертання.
Переваги:
- Відмінне відведення води – знижений ризик аквапланування навіть у сильну зливу.
- Добре зчеплення на вологому та засніженому покритті.
- Стабільність при русі на високій швидкості.
Недоліки:
- Не можна міняти колеса місцями без перевертання шини, інакше порушиться напрямок обертання.
- Трохи вищий рівень шуму порівняно з асиметричними моделями.
- Дещо швидший знос через специфічний розподіл навантаження.
Такі колеса підходять водіям, які цінують впевнене керування у будь-яку погоду та часто їздять за місто.
Асиметричний неспрямований протектор
Малюнок внутрішньої та зовнішньої частини шини відрізняється, але напрямок обертання не має значення. Внутрішня сторона зазвичай оптимізована для відведення води, а зовнішня – для стабільності у поворотах.
Переваги:
- Висока керованість у поворотах.
- Гарна стійкість на мокрій дорозі.
- Можливість переставляти шини місцями без обмежень щодо напрямку.
- Підвищений комфорт і знижений рівень шуму.
Недоліки:
- Вища ціна у порівнянні з симетричними шинами.
- Необхідно дотримуватися маркування Outside і Inside під час монтажу – неправильне встановлення погіршить зчеплення.
Цей тип протектора гуми ідеально підходить для міських автомобілів середнього та преміум-класу, забезпечуючи баланс між комфортом і динамікою і є досить популярним серед покупців шинного інтернет-магазину R20.
Асиметричний спрямований протектор
Це найскладніший і технологічно найдосконаліший тип. Він поєднує риси двох попередніх видів – має різні внутрішню та зовнішню частини, а також певний напрямок обертання.
Переваги:
- Максимальне зчеплення на будь-якому покритті – сухому, мокрому, сніговому.
- Висока точність керування та стабільність на поворотах.
- Чудовий дренаж і ефективне самоочищення протектора.
- Підходять для потужних авто і динамічної їзди.
Недоліки:
- Найскладніші в монтажі – потрібно враховувати і сторону, і напрямок обертання.
- Висока вартість.
- Швидший знос при агресивній експлуатації.
Такі шини – вибір водіїв, які цінують спортивні характеристики, безпеку та точність у керуванні навіть у складних погодних умовах.
Тип протектора варто обирати з урахуванням стилю водіння, кліматичних умов і типу автомобіля. Для спокійної міської їзди вистачить симетричного неспрямованого малюнка. Якщо ви часто їздите у дощ або по трасі – краще обрати спрямований тип. Для тих, хто шукає баланс між комфортом і динамікою, найкращим варіантом буде асиметричний дизайн. А водії, які прагнуть максимальної керованості та безпеки, оцінять асиметричний спрямований протектор – найсучасніше рішення у сфері шиновиробництва.

