З початку серпня 2025 року по 16 з 38 російських нафтопереробних заводів було завдано ударів, деякі з них неодноразово зазнали атак дронів. Ці удари призвели до значних порушень у роботі переробних потужностей, що перевищують мільйон барелів на день.
Російська влада розглядає можливість введення повної заборони на експорт дизельного пального до завершення року. Вже кілька місяців діє заборона на експорт бензину, однак постачання дизелю за межі країни поки що триває без обмежень.
Якщо збережеться поточний темп, у вересні експорт дизельного пального може досягти найнижчого місячного показника з 2020 року. При цьому видання FT підкреслює, що внутрішній ринок Росії не відчуває дефіциту дизелю; виробництво значно перевищує попит — більш ніж на 50%.
Удари українських безпілотників знизили обсяги переробки нафти в країні-агресорці майже на 20% в деякі дні та зменшили експорт з ключових портів. На російських АЗС наразі немає черг, але часто спостерігається відсутність окремих марок бензину, таких як Ai 92 та Ai 95.
В той же час, ситуація у приватних АЗС виглядає менш оптимістично. Вони стикаються з труднощами у закупівлі бензину через скорочення переробки та високі процентні ставки (17%). На великих нафтових компаніях зміни в роботі помітні не були.
