Як повідомляє видання, для українських Повітряних сил стало критично важливим забезпечення розосередження та мобільності. Однак, оскільки Україна не змогла створити належну допоміжну інфраструктуру, військові змушені використовувати інші підходи.
Зокрема, вдалося уникнути знищення винищувачів завдяки “розпорошенню”. Американський генерал Джеймс Хекер вважає, що Україна втратила відносно небагато своїх літаків на землі, оскільки “вони дуже рідко використовують один і той же аеродром для зльоту і посадки”.
Це зумовлено тим, що під час обслуговування F-16 Україна використовує мобільні комплекси, розташовані на вантажівках. Вони стали заміною класичним стаціонарним базам.
“Один з нових комплексів має командний пункт та робочі місця для планування місій і брифінгів для пілотів, а також зону для відпочинку персоналу. Інший комплекс включає майстерню для тестування та підготовки зброї, а також вантажівки для встановлення боєприпасів на літаки”, – наголошує видання.
На відміну від України, Росія не “розпорошувала” свої літаки, поки аеродроми не почали піддаватися атакам безпілотників. У результаті українські сили мали більше успіху в атаках на російські авіабази, ніж росіяни в своїх атаках на українські.
F-16 для України
Нідерланди, Данія та Бельгія стали лідерами авіаційної коаліції, що забезпечує передачу винищувачів F-16 Україні. У липні 2024 року Нідерланди офіційно затвердили експорт 24 літаків, а вже в серпні перші F-16 були доставлені до українських Повітряних сил. Інформація щодо кількості та джерел постачання залишається конфіденційною.
Наприкінці серпня Україна зазнала втрат серед отриманих винищувачів під час відображення масованої атаки Росії. Внаслідок катастрофи 26 серпня загинув досвідчений пілот Олексій Месь з позивним “Мунфіш”.