Уряд України затвердив розподіл 6,2 мільярда гривень субвенції з державного бюджету на потреби місцевих бюджетів. Ці кошти спрямовані безпосередньо на виплати доплат педагогам.
Згідно з інформацією, 6,2 мільярда гривень буде використано для забезпечення доплат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти, які здійснюють свою діяльність в умовах, що ускладнюють нормальну роботу.
Такі виплати отримають понад 409 тисяч учителів у всіх регіонах країни.
Виплати плануються на період з вересня по грудень 2025 року.
Доплати педагогам: ключові аспекти
Нещодавно прем’єр-міністр України Юлія Свириденко оголосила про затвердження Кабінетом міністрів нових положень щодо виплат для педагогічних працівників. Ці нововведення стосуються щорічної премії, надбавок за вислугу років і доплат за роботу з інклюзивним навчанням.
З її слів, щорічна грошова премія за добросовісну працю тепер виплачується всім педагогам у розмірі до одного місячного окладу. На даний момент ця виплата становить 3195 гривень. Крім того, законодавчо врегульовано можливість для місцевих органів влади вводити додаткові форми та обсяги таких доплат.
Як зазначив представник уряду у Верховній Раді Тарас Мельничук, також оновлено механізм нарахування надбавок за вислугу років. Тепер до педагогічного стажу включатимуться періоди роботи на певних посадах, які раніше не враховувалися. Це дасть змогу більшій кількості працівників претендувати на ці надбавки.
Раніше міністр освіти і науки Оксен Лісовий повідомив, що наразі немає достатнього фінансування для загального підвищення заробітних плат учителям. У поточний час уряд надає педагогам щорічні надбавки в розмірі 2 тисячі гривень.
У 2024 році середня заробітна плата штатних працівників в Україні зросла на 23,1% і сягнула 21 473 гривень. Водночас у сфері освіти показники найнижчі – 14 593 гривень, з річовим приростом у 17,3%.
У проєкті Бюджетної декларації на 2026–2028 роки Кабінет міністрів прогнозує поступове зростання середньої зарплати вчителів. За три роки цей показник має досягти 20 тисяч гривень.

