Кіберполіція Одещини попереджає: як не стати жертвою інтернет-фішингу

Кіберполіція Одещини попереджає: як не стати жертвою інтернет-фішингу

Що таке шахрайство в онлайн-просторі та як від нього захиститися, пояснює лейтенантка поліції Тетяна Шміголь з управління протидії кіберзлочинам в Одеській області ДКП НП України.

Тетяна звертає увагу, що фішинг є одним із найбільш розповсюджених видів цифрового шахрайства. Він полягає у викраденні особистих даних через підроблені веб-сайти. Люди, не підозрюючи злому наміру, самостійно вносять свої конфіденційні дані, вважаючи, що звертаються до офіційних установ.

Злочинці часто маскуються під представників державних органів, благодійних фондів або соціальних служб. Вони надсилають електронні повідомлення або сповіщення в месенджерах з нібито офіційною інформацією про виплату матеріальної допомоги. Такі повідомлення містять заклики перейти на фальшивий сайт та заповнити анкету з особистими даними – ПІБ, номер телефону, електронну адресу, реквізити банківських карток тощо.

Після введення даних, злочинці отримують доступ до фінансової інформації, що дозволяє їм незаконно заволодіти коштами потерпілих.

«Завжди отримуйте інформацію, особливо про фінансові виплати, виключно з офіційних джерел. Не переходьте за підозрілими посиланнями. Не розголошуйте конфіденційні дані, такі як інформація про картки, логіни та паролі до онлайн-банкінгу. Якщо у вас виникли підозри щодо шахрайства – зверніться до правоохоронних органів. У випадку, якщо ваша особиста інформація вже розголошена – зверніться до банку і заблокуйте свої картки», – радить старша оперуповноважена 1-го сектору управління протидії кіберзлочинам в Одеській області ДКП НП України Тетяна Шміголь.

Додаткову інформацію про різноманітні види онлайн-шахрайства можна знайти на ресурсі «Кібербрама» (https://stopfraud.gov.ua/cybersecurity-in-life/shahrajski-shemy). Це освітня платформа, ініційована Кіберполіцією України, що допомагає користувачам Інтернету ознайомитися з поширеними шахрайськими схемами та навчитися боротися з ними.

Нагадаємо, лейтенантка поліції Тетяна Шміголь вже ділилася порадами про те, як розпізнати шахрайські дзвінки, які маскуються під звернення з банку, як убезпечитися під час онлайн-покупок на маркетплейсах і в соціальних мережах, а також як захистити свої акаунти від зламу. Вона також поділилася рекомендаціями щодо протидії інформаційним загрозам, зокрема блокуванням каналів поширення ворожої пропаганди, дезінформації та протиправного контенту в Інтернеті.