Більшість водіїв розуміють, наскільки важливо купити резину, яка відповідає сезону. Насамперед це питання безпеки не тільки для самого шофера, а й інших учасників дорожнього руху.
На жаль, є водії, які сезонну заміну шин ігнорують, мотивуючи покупку двох комплектів нераціональним витратою грошей. Це є великою помилкою, через яку щорічно страждає багато людей. Різницю між літніми та зимовими скатами пояснили експерти https://goroshina.ua/ – інтернет-магазину №1 в Україні, де продаються якісні шини диски.
Дизайн протектора
Досвідчений водій «на око» зможе відрізнити зимові покришки від літніх по протектору, який більш масивний і агресивний. Діляться вони на три види:
- Шиповані. По всьому компаунду розкидані металеві штифти, які здатні продавлювати зледенілі ділянки і щільно утрамбований сніг. Для їзди по слизьких дорогах – це оптимальний варіант.
- Фрикційні. Зчеплення із засніженою дорогою забезпечують гострі ламелі, якими щільно всипана кожна частина протектора. Завдяки їм контактна площа розширюється, чим підвищуються тягово-зчіпні властивості. Фрикційні шини буквально приклеюються до покриття, за що їх багато водіїв називають «липучками».
- «Під шип». Ці шини не найпопулярніші, але вони продаються на ринку. На поверхні є спеціальні виїмки, куди монтуються штифти, якщо погодні умови погіршуються. Як тільки дороги очистяться від снігу та криги, шипи виймаються, щоб комфортно їздити по сухих чи мокрих покриттях.
Протекторні блоки зимових шин щільно розміщені один до одного. Подивившись зі сторони, можна побачити схожість із тракторною платформою у зменшеній версії. Шашки бувають різних форм та відрізняються габаритами, залежно від типу покришки. По сторонах прокладені поглиблені канавки, щоб волога та снігова каша швидше видалялися назовні.
Зимову резину купити можна з двома типами протекторів:
- Скандинавський. Крупні шашки відмінно розбивають снігові коми перед колесами. Це ідеальний варіант водіям, які часто їздять по трасах, що не прибираються від снігу дорожніми службами.
- Європейський. Блоки менших розмірів, формуючи по центру «ялинку». Такі шини купити потрібно для експлуатації в регіонах із помірним зимовим кліматом.
Структура компаундів літніх покришок має суттєві відмінності. Тут блоки мінімальних розмірів, деякі типи шин (наприклад, спортивні) взагалі плоскі. Дренажна система сконструйована з однієї-двох неглибоких канавок, що підвищує курсову стійкість на сухих та вологих дорогах.
Склад резини
Гумові суміші включають від 50 до 80 різних компонентів і розробляються за сучасними технологіями. Однак наразі нікому з шинних виробників не вдалося знайти рецептуру, яка зможе ефективно витримувати зимові холоди та літню спеку.
У зимових моделях використовуються морозостійкі матеріали, які зберігають шинам еластичність навіть при мінусових температурах. Літня резина набагато жорсткіша, завдяки чому не плавиться на розпеченому від сонця асфальті. У цьому й полягає ключова різниця між покришками двох сезонів.
Тобто, м’які зимові шини влітку швидко зношуватимуться, видаючи при цьому дуже неприємний аромат. Літні скати взимку миттєво задубіють і стануть схожими на пластик, який, як відомо, чудово ковзає по слизькому покриттю.
Під зимові та літні шини потрібно купити диски. Це надійний захист гуми та підвіски автомобіля від пошкоджень, які наносяться після проїзду по нерівних покриттях. Взимку краще використовувати міцні сталеві ковпаки, на літо чудовим варіантом є легкі та привабливі литі диски.