Відповідно до матеріалів, опублікованих Міністерством фінансів, уряд прем’єра Шехбаза Шаріфа має намір виділити 2,55 трлн рупій (еквівалент 9 млрд доларів США) на оборонні витрати у фінансовому році 2026. Це становить 17% приріст у порівнянні з 2,18 трлн рупій, запланованими на поточний рік.
Зазначається, що це буде найзначніша стаття витрат після виплат за борговими зобов’язаннями — частини бюджету, яку прем’єр Шаріф намагається оптимізувати у відповідності до умов програми фінансування МВФ.
Минулого тижня Пакистан оголосив, що Китай запропонував йому 40 винищувачів п’ятого покоління J-35, літаки дальнього радіолокаційного виявлення і управління KJ-500, а також системи протиракетної оборони HQ-19.
На цьому тлі, в понеділок акції китайської компанії AVIC Shenyang Aircraft Company, яка виробляє винищувачі J-35, підскочили на 10% на торгах у Шанхаї. Таким чином, AVIC SAC стала лідером “ралі” серед інших компаній у секторі оборонної промисловості.
Як повідомляє Bloomberg, Пакистан є основним імпортером зброї з Китаю. У період з 2019 по 2023 рік, імпорт із Китаю становив 82% збройних запасів Ісламабада, у порівнянні з 51% у 2009-2012 роках.
Конфлікт з Індією
Нагадаємо, що в травні між Індією та Пакистаном виник збройний конфлікт, який тривав 4 дні і став “найгіршим” зіткненням між двома ядерними державами за останні десятиліття, коли обидві сторони активно використовували безпілотники та ракети.
Конфлікт почався через атаку бойовиків у квітні, внаслідок якої загинули 26 мирних жителів у індійському регіоні Джамму і Кашмір. Індія звинуватила Пакистан у причетності до атаки, проте Ісламабад це заперечує.
Крім того, Пакистан заявив про успішне використання китайського винищувача J-10C для знищення 6 індійських літаків, у тому числі 3 французьких Rafale. Це викликало нову оцінку військової потужності Китаю та поставило під сумнів давні стереотипи про їхню меншовартість у порівнянні зі зброєю західних країн.
Що стосується збитих літаків, Індія підтвердила лише те, що втратила невизначену кількість своїх винищувачів.