Компанія Tesla Inc. офіційно розпочинає свою діяльність на індійському ринку: виробник електромобілів Ілона Маска відкриває свій перший автосалон у престижному комплексі Bandra Kurla в Мумбаї. Простір автосалону перевищує 370 квадратних метрів, де будуть представлені кросовери Model Y, виготовлені на китайських заводах Tesla.
Розрахункова ціна Model Y без урахування податків та страховки перевищує $56 000, що на $10 000 більше за базову ціну цієї моделі в США.
Ставка на імідж, а не на великі обсяги
Незважаючи на цікавий крок, аналітики не очікують значного зростання продажів Tesla в Індії. Джей Кейл з Elara Securities зазначив, що вихід наразі «не виглядає доцільним з точки зору обсягів», проте може суттєво підвищити імідж компанії на місцевому ринку.
Інфраструктура зарядки електромобілів в Індії все ще на стадії розвитку, а частка електроавтомобілів у загальному парку авто залишається меншою за 5%.
Конкуренція з німецькими брендами
Tesla в Індії змагається переважно з преміальними марками, такими як BMW та Mercedes-Benz Group AG, а не з місцевими виробниками, як-от Tata Motors або Mahindra & Mahindra.
Автомобілі класу люкс наразі складають біля 1% від загального обсягу продажів нових автомобілів в Індії, тому Model Y більше буде іміджевим, ніж масовим продуктом.
Другий автосалон і великі плани
До кінця липня Tesla має намір відкрити ще один автосалон у Нью-Делі і активно набирає місцевих працівників, а також орендує складські приміщення.
Проте поки що компанія не оголошувала про відкриття виробничих потужностей в Індії, що могло б допомогти знизити ціни шляхом уникнення високих імпортних мит.
Дебют у Мумбаї відбувається на фоні складних часів для Tesla: у другому кварталі 2025 року продажі компанії зменшилися на 13%, а за підсумками року виробник ризикує знову зафіксувати спад після непростого 2024-го.
Tesla втрачає свої позиції на ключових ринках, поступаючи китайському конкуренту BYD Co., і розглядає Індію як перспективний напрямок для зростання.
Перспективи та політичні ризики
Індія веде переговори зі США щодо торговельної угоди, яка потенційно може знизити мита на імпорт електромобілів — питання, яке Ілон Маск неодноразово піднімав.
Однак на шляху можуть виникнути нові перешкоди: зокрема, непрості відносини Маска з президентом США Дональдом Трампом можуть ускладнити лобіювання інтересів Tesla.
Відкриття автосалону Tesla у Мумбаї — це радше стратегічний крок для підвищення впізнаваності бренду в Індії, а не спроба відразу завоювати масовий ринок. Як і в Китаї, Tesla починає з рекламного «ажіотажу», поступово оцінюючи перспективи великих інвестицій у локальне виробництво.