Санкції ЄС і США
Очікується активізація просування наративів, згідно з якими санкції нібито “не мають жодного впливу” на економіку Росії і тільки “шкодять європейцям та американцям”.
Експерти Центру вважають, що інформаційна реакція Кремля на нові санкції США проти “Роснефти” та “Лукойла” відрізнятиметься від зовнішнього і внутрішнього наративів: для міжнародної аудиторії буде використовуватися риторика про “нелегітимність і неефективність” санкцій, тоді як всередині країни поширюватимуться меседжі про “економічну стійкість”, “прорив” і “нові перемоги над спробами Заходу зламати Росію”.
Ескалація ядерних погроз
Окрім цього, спостерігається відкритий тренд на ескалацію ядерних загроз, в межах якого просуватиметься ідея про “безпрецедентну військову перевагу Росії”, найбільше стосовно її ядерної тріади.
Таким чином, РФ намагається нав’язати суспільству у Західних країнах думку, що будь-яке загострення конфлікту може призвести до глобальної катастрофи, якщо Захід продовжить постачання зброї Україні. Головна ціль взаємодії цієї кампанії – це західні громадяни.
Зрив переговорів між Росією та США
Також Центр прогнозує активізацію кампаній зі звинуваченнями ЄС та США у зриві мирних переговорів. Основна теза: Захід нібито свідомо заважає мирним домовленостям, оскільки “не зацікавлений у закінченні війни”.
Основна мета цієї інформаційної операції – підрив довіри до американських ініціатив, розкол трансатлантичного єдності, виправдання продовження війни і терористичних актів по Україні, маскуючи це під “вимушену реакцію”.
Дискредитація “коаліції рішучих”
У листопаді продовжуватиметься кампанія на дискредитацію самої ідеї та результатів зустрічі “коаліції рішучих”, що пройшла 24 жовтня. Головний наратив – представити це зібрання як “військовий клуб” західних країн, що координує ескалацію конфлікту, постачання зброї і підготовку наступальних операцій проти Росії.
Одночасно поширюватиметься теза про “крадіжку” заморожених російських активів.
Мета таких меседжів – посіяти сумніви щодо легітимності санкцій і обмежень відносно Росії.
Маніпуляції довкола проєкту Держбюджету України на 2026 рік
Основна увага кремлівських медіа приділятиметься поширенню наративів про ризик “фінансового колапсу”, щоб підточити довіру до державних інститутів та викликати у населення побоювання щодо можливих проблем з виплатами пенсій, зарплат і соціальної допомоги.
Ще один напрям дезінформаційної кампанії – звіряння українських макроекономічних показників з російськими. Пропагандисти представляють вибіркові цифри, не беручи до уваги відмінності в структурах економік, військових витратах та масштабах зовнішньої підтримки. Такі порівняння використовуються для формування ілюзії, що “Росія більш стабільна”, ніж Україна, і здатна тривати конфлікт досить довго.
Дезінформація щодо опалювального сезону
Російська пропаганда активізує розповсюдження наративів про нібито катастрофічні наслідки багаторазових обстрілів енергетичної інфраструктури, що нібито призведуть до серйозних збоїв у теплопостачанні, “енергетичного колапсу”, “замерзання міст” і масового відтоку населення.
При цьому ворог намагатиметься створити враження, що проблеми з опаленням – це наслідки недоліків української держави, а не звершень російських атак на енергетичні об’єкти.
Інформаційна кампанія навколо продажу літаків Gripen
Основна увага російських медіа і проксі-ресурсів буде зосереджена на поширенні меседжів про нібито загрозу неконтрольованої ескалації на території Європи після передачі літаків, а також на “прямих ризиках для НАТО”.
Активізується також розповсюдження фейків про нібито невдоволення користувачів податків у Європі через рішення шведського уряду, який “змушує звичайних громадян ЄС фінансувати війну в Україні”.
Окремий акцент буде поставлений на дискредитацію західної військово-технічної підтримки – ворог спробує просувати міфи про продаж України старих або неефективних технологій, використання території України як полігону для випробувань зброї, а також “наживу західного військово-промислового комплексу на поставках під час війни”.
Кампанія про “злочини ЗСУ” у прифронтових районах
Пропагандистські ресурси готуватимуть масштабні інформаційні вкиди про “терор з боку ЗСУ”, “катування мирного населення”, “розстріли громадян”, “загороджувальні загони”, які будуть активно поширюватися в соцмережах, месенджерах та через підконтрольні медіа.
Головна мета кампанії – підірвати довіру місцевих жителів до української армії та влади, викликати розкол і страх у прифронтових громадах, а також використовувати цю інформацію для міжнародної публічності з метою зменшення підтримки України у світі.

