Кожен може допомогти захистити рідний край
Захист Батьківщини – це спільна справа для всієї країни, а не лише для армії. Військові на передовій борються зі зброєю в руках, а волонтери та медики підтримують армію, надаючи допомогу і забезпечення. Транспортна галузь та інші економічні сектори також відіграють важливу роль.
Пожертви на армію – це не просто жест доброї волі, а реальна підтримка захисників. Кожна гривня, спрямована на боєприпаси або дрони – важливий внесок у спільну справу.
У країні-агресорі не тільки солдати несуть відповідальність за злочини. Кожен, хто фінансує війну своїми податками чи працею, навіть вимушено, стає частиною колективної відповідальності.
Громадяни країни, що захищається, також беруть участь у боротьбі, навіть якщо не можуть безпосередньо пожертвувати на армію. Вони працюють, платять податки та забезпечують нормальне функціонування країни. Це також є важливим внеском у захист.
Таким чином, будь-яка форма участі – пряма допомога чи сплата податків – є важливою. Всі, хто підтримує свою країну, роблять свій внесок у її захист. Незалежно від того, чи ви донатите на озброєння, чи просто працюєте і сплачуєте податки, ви допомагаєте своїй державі боротися з ворогом.
Чи можна підтримувати воєнні дії
Захист своєї країни у християнському соціальному вченні вважається “вищим і суспільним благом”. Пацифізм у цьому контексті може бути неправильним тлумаченням моральності. Наприклад, Свідки Єгови часто посилаються на цитати з Біблії, які, вирвані з контексту, виправдовують їхню нейтральну позицію (Мт 26, 47-52; Йн 17,16; Рим 12,19 тощо).
Пацифізм має сенс з боку агресора, тобто тих, хто використовує насильство, нападає і захоплює. Проте громадяни країни, яка захищається, мають повне право на самозахист. Це не лише громадянський обов’язок, записаний у Конституції, але й моральний обов’язок, до якого закликає Церква. Це означає бути гідними громадянами своєї країни та виконувати свої обов’язки.
Ці обов’язки не повинні суперечити Божим заповідям. Однак, представники різних християнських деномінацій часто інтерпретують це по-різному, зазвичай на користь пацифізму. Такі інтерпретації можуть бути суб’єктивними та не відповідати Святому Письму чи вченню Церкви. Вони часто містять сектантські елементи і ігнорують важливість державних справ.