у чому різниця та як правильно підібрати

у чому різниця та як правильно підібрати

Деталь складається з основи з металу (пластини) та фрикційного матеріалу, який спеціально розроблений для досягнення оптимального коефіцієнта тертя. Коли гальма активуються, поршень супорта притискає колодку до обертової деталі, створюючи опір руху. Цей процес супроводжується виділенням значної кількості тепла, яке може досягати 500–700°C в екстремальних умовах, тому матеріали, що використовуються, повинні бути термостійкими, стабільними в плані фрикційних властивостей та зносостійкими.

Відмінності навантажень та конструкції передніх і задніх комплектуючих

Фізика гальмування автомобіля визначає нерівномірний розподіл навантажень між осями. Під час уповільнення центр ваги переміщається вперед, що призводить до перерозподілу до 80% гальмівного зусилля на передню вісь. Це, в свою чергу, викликає пришвидшене зношування передніх колодок, які спрацьовуються в 2-3 рази швидше. Передні гальма зазвичай оснащуються масивними супортами та вентильованими дисками для ефективного відведення тепла. Конструкція задньої гальмівної системи простіша, а задні гальмівні колодки часто інтегруються з механізмом гальма стоянки. Нерівномірне зношування на одній осі може відбуватися з таких причин:

  1. заклинювання направляючих супорта;
  2. деформація дисків;
  3. різниця в тиску в гідравлічній системі;
  4. неправильне регулювання гальма стоянки;
  5. використання запчастин різної якості.

Різниця в конструкції, матеріалах і навантаженнях між передніми та задніми елементами прямо впливає на характер їхнього зносу і вимагає особливого підходу до обслуговування, щоб забезпечити максимально можливу безпеку та ефективність гальмівної системи.

Особливості вибору запчастин

Правильний вибір фрикційних компонентів забезпечує оптимальний баланс між ефективністю гальмування і тривалістю роботи гальмівної системи. Якісні гальмівні колодки можна придбати на сайті webshop-ua.intercars.eu, враховуючи модель автомобіля та його технічні характеристики. Передні комплекти повинні справлятися з підвищеними тепловими навантаженнями і забезпечувати стабільний коефіцієнт тертя в широкому температурному діапазоні – від -30°C до +600°C. Для задніх позицій важливі показники зчеплення за низьких температур, оскільки вони рідше піддаються інтенсивному нагріванню.

Матеріал також вибирається з огляду на стиль водіння: керамічні склади зменшують пилоутворення під час міського циклу, напівметалеві демонструють хороше співвідношення ціни і якості, а металізовані підходять для агресивного стилю водіння. Також враховують вимоги до акустичного комфорту, терміну служби та сумісності з електронними системами безпеки.