У Дунайському кластері портів планується запровадження єдиної адміністративної структури

У Дунайському кластері портів планується запровадження єдиної адміністративної структури

У Мінрозвитку відбулося засідання Координаційної ради з питань розвитку конкурентного середовища у морських портах Одеської області. Було визначено нові підходи та механізми роботи, основна увага приділена прозорості й підзвітності. Про це повідомляє Міністерство розвитку громад та територій України.

Засідання відбулося під головуванням заступника міністра Андрія Кашуби за участі заступника міністра Олексія Балести, голови правління АТ «Укрзалізниці» Олександра Перцовського та представників бізнесу. Учасники розглянули ряд важливих питань, що стосуються розвитку портової інфраструктури, посилення стійкості логістичних маршрутів та створення прозорих умов для бізнесу.

Ключовим елементом змін стане пілотний проєкт у ДП «МТП «Чорноморськ». Відтепер доступ до послуг перевантаження, причалів і складів надаватиметься через механізм відкритих електронних аукціонів Prozorro.Продажі. Це нововведення усуває можливість «ручного» керування та суб’єктивних рішень, встановлюючи єдині правила конкуренції для всіх учасників ринку. Кожен етап надання послуг стане публічним і підзвітним.

Під час презентації Стратегічного плану щодо підвищення стійкості експортних логістичних маршрутів заступник міністра Андрій Кашуба зазначив, що для сталого розвитку Дунайського кластеру важливо забезпечити рівні умови для бізнесу та підтримку розвитку портів регіону, а також оптимізувати тарифи на перевезення та роботу підприємств державного сектора.

Стратегічний план базується на сучасних корпоративних стандартах, включаючи створення єдиної прозорої структури управління портами та перетворення державних стивідорів на сучасні корпоративні підприємства, що ліквідує бюрократичні бар’єри й оптимізує витрати.

«Створення єдиної адміністрації Дунайського кластеру є ключовим кроком для покращення ефективності управління та його прозорості. Ми сподіваємося, що це рішення дозволить зберегти можливості перевалки до 35 млн тонн вантажів на рік у разі блокади морських портів Великої Одеси, оптимізує адміністративні витрати, покращить логістику та зберегти понад 2 000 робочих місць у регіоні», — зазначив заступник міністра Андрій Кашуба.

Впровадження Річкової інформаційної служби та її інтеграція в європейську систему EuRIS являють собою ще один крок до повної цифровізації та безпеки судноплавства за стандартами ЄС. Значимими також залишаються розвиток сучасних портових потужностей, оновлення флоту та забезпечення якісного автодорожнього та залізничного доступу до портів.

Команда Укрзалізниці спільно з Мінрозвитком займається створенням справедливої системи розподілу пропускної здатності. Олексій Балеста та Олександр Перцовський обговорили поточну ситуацію щодо наявних обмежень та окреслили перспективи оптимальних залізничних маршрутів. Основною метою є запровадження прозорої системи розподілу для портів, що забезпечує сталу логістику.

Учасники погодили подальші дії стосовно затвердження доопрацьованого проєкту Порядку та умов укладання договорів про компенсацію інвестицій бізнесу в стратегічні об’єкти портової інфраструктури, а також підтримали ініціативу стосовно скасування чинності Закону «Про СЕЗ Рені», який створює правові обмеження для впорядкування земельних відносин у порту.

Створено за матеріалами: bessarabiainform.com