Що варто знати
Підписуючи договір із НСЗУ, надавачі медичних послуг зобов’язані дотримуватися всіх його умов. Серед яких – забезпечити наявність всіх медичних виробів, витратних матеріалів і лікарських засобів, необхідних для надання послуг, згідно з умовами договору.
Йдеться про ліки та медвироби з Національного переліку основних лікарських засобів, які лікарні, що надають медичні послуги, мають закуповувати самостійно.
Також є певні ліки, які медзаклади отримують через централізовані закупівлі державного підприємства “Медичні закупівлі України”.
Всі ці ліки та медвироби мають надаватись пацієнтам при стаціонарному та амбулаторному-поліклінічному лікуванні безоплатно.
Як діяти при відмові безкоштовного лікування
Трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні, гарантованому Програмою медгарантій. У такому випадку діяти потрібно так:
- звернутися за роз’ясненнями до керівника лікарні. Або ж до власника закладу охорони здоров’я – відповідного органу місцевої влади
- якщо спілкування з керівником лікарні не дало результату – потрібно подати скаргу до НСЗУ
- дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги – не формальність. НСЗУ реагує на кожне звернення
Строк розгляду скарги – 30 робочих днів, відповідно до законодавства. Але здебільшого розгляд займає не більше десяти робочих днів.
Щоб правильно подати скаргу, необхідно надати у зверненні всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звертається до заявника для уточнення інформації, і розгляд скарги займає набагато більше часу.