“У лікарні немає коштів”: українцям розповіли про поширену маніпуляцію

“У лікарні немає коштів”: українцям розповіли про поширену маніпуляцію

Що варто знати

Підписуючи договір із НСЗУ, надавачі медичних послуг зобов’язані дотримуватися всіх його умов. Серед яких – забезпечити наявність всіх медичних виробів, витратних матеріалів і лікарських засобів, необхідних для надання послуг, згідно з умовами договору.

Йдеться про ліки та медвироби з Національного переліку основних лікарських засобів, які лікарні, що надають медичні послуги, мають закуповувати самостійно.

Також є певні ліки, які медзаклади отримують через централізовані закупівлі державного підприємства “Медичні закупівлі України”.

Всі ці ліки та медвироби мають надаватись пацієнтам при стаціонарному та амбулаторному-поліклінічному лікуванні безоплатно.

Як діяти при відмові безкоштовного лікування

Трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні, гарантованому Програмою медгарантій. У такому випадку діяти потрібно так:

  • звернутися за роз’ясненнями до керівника лікарні. Або ж до власника закладу охорони здоров’я – відповідного органу місцевої влади
  • якщо спілкування з керівником лікарні не дало результату – потрібно подати скаргу до НСЗУ
  • дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги – не формальність. НСЗУ реагує на кожне звернення

Строк розгляду скарги – 30 робочих днів, відповідно до законодавства. Але здебільшого розгляд займає не більше десяти робочих днів.

Щоб правильно подати скаргу, необхідно надати у зверненні всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звертається до заявника для уточнення інформації, і розгляд скарги займає набагато більше часу.

Джерело