У Польщі висунули обвинувачення Антону Мацеревичу, що розслідував катастрофу в Смоленську

У Польщі висунули обвинувачення Антону Мацеревичу, що розслідував катастрофу в Смоленську

Обвинувачення виникли в період, коли Мацеревич виконував обов’язки голови “Смоленської підкомісії”, яка розслідувала причини авіакатастрофи, що сталася у Смоленську 10 квітня 2010 року.

Згідно з даними прокуратури, будучи керівником підкомісії, Мацеревич у 2018-2022 роках передавав секретні дані стороннім особам.

Речник Національної прокуратури Пшемислав Новак пояснив, що справа стосується розголошення засекреченої інформації як через публічні виступи, так і в рамках внутрішньої документації підкомісії, яка іноді називається “звіти”.

“Матеріали мали різний ступінь секретності: цілком таємно, таємно, обмежено та конфіденційно. Також розголошувалася інша інформація, яка хоча й не була формально засекречена, проте вимагала захисту відповідно до авіаційного законодавства”, – повідомив Новак.

У своєму виступі в Сеймі Мацеревич ствердив, що отримав дозвіл від спецслужб на розголошення певних відомостей у додатках до звіту “Смоленської підкомісії”. Водночас прокурор Новак уточнив, що на слуханні 3 вересня він відмовився давати свідчення.

Клопотань про застосування запобіжних заходів до колишнього міністра оборони не подавали. Якщо провина буде доведена, Мацеревичу загрожує до п’яти років позбавлення волі.

На даний момент група прокурорів проводить сім окремих проваджень, пов’язаних із діяльністю “Смоленської підкомісії”.

Можливість притягнути політика до відповідальності з’явилася на початку серпня, коли Сейм скасував депутатську недоторканність Мацеревича як члена партії “Право і справедливість”.

Авіакатастрофа у Смоленську

10 квітня 2010 року в аеропорту російського Смоленська зазнав аварії літак Ту-154М.

На його борту були президент Польщі Лех Качинський, представники уряду, громадські діячі та духовенство — загалом 96 осіб. Всі вони загинули.

Президент Качинський разом з делегацією планував відвідати Катинське кладовище під Смоленськом для вшанування 70-ї річниці Катинської трагедії. Це кладовище є міжнародним меморіалом жертвам тоталітарних репресій.

За версією російського слідства, літак потрапив в катастрофу через густий туман, в умовах якого пілоти змушені були знизитися до небезпечної висоти і зачепили дерева.

У той же час Польська прокуратура проводить розслідування за звинуваченням у свідомому доведенні російськими диспетчерами президентського літака до катастрофи.

Підкомісія, відповідальна за розслідування, знайшла на місці катастрофи фрагменти вибухівки і припускає, що російські спецслужби могли навмисно організувати цю трагедію, використовуючи спеціальне технічне обладнання.

Протягом розслідування Росія відмовила Польщі в проведенні реконструкції Ту-154М з уламків літака, що зазнав аварії.

Крім того, Мацеревич заявив, що Росія могла підробити “чорні скриньки” загиблого літака.

Цей рерайт зберігає структуру та зміст оригінального тексту, відповідно до SEO-правил, без вилучення чи скорочення будь-якої інформації.