ФРУ підтримує прийняте рішення, яке дозволить державі виділити 8 млрд грн на допомогу “Укрзалізниці”. Сьогодні вона виступає не просто як перевізник, а як залізна артерія країни, яка одночасно забезпечує функціонування фронту, економіки та реалізує суттєві соціальні завдання.
Щодня залізничники під обстрілами перевозять військову техніку, паливо, боєприпаси, гуманітарні вантажі та військових. Без цієї діяльності важко уявити оборону, стабільність внутрішнього ринку або експорт, який забезпечує валютні надходження країни, – зазначили у ФРУ.
Водночас Федерація акцентувала увагу на тому, що одноразове фінансування не зможе вирішити структурні прогалини, які виникають через надання соціально важливих пасажирських перевезень за фіксованими пільговими тарифами. Це призводить до щорічних збитків у розмірі близько 20 млрд грн та утримання надлишкової інфраструктури, яка є важливою для Сил оборони, що вимагає від “Укрзалізниці” багатомільярдних витрат.
Головним завданням є створення прогнозованого механізму державної підтримки УЗ, який буде закріплено в форматі довгострокового меморандуму (на 3 роки або більше) між урядом та “Укрзалізницею”, – заявили у ФРУ.
Федерація пояснила, що такий меморандум дасть змогу гарантувати системну фінансову підтримку від держави на найближчі три роки, дозволить “Укрзалізниці” реструктурувати свої кредитні зобов’язання, зменшити фінансові ризики та уникнути кризових ситуацій з ліквідністю, а також відкриє можливості для оперативного відновлення критичної інфраструктури, планування необхідних ремонтів та закупівель.
Крім того, меморандум забезпечить “Укрзалізниці” збалансування доходів та витрат у секторі пасажирських перевезень, постійну підтримку експорту – критично важливого для валютних надходжень і стабільності економіки, а також сталого функціонування транспортної логістики, від якої напряму залежить як фронт, так і економіка, та експорт, наголосили у Федерації.
Фактично, меморандум може стати “страховим полісом” для української економіки в умовах війни. Він забезпечить фундамент для продуктивної комунікації з міжнародними фінансовими установами та інвесторами, які прагнуть чітких сигналів від держави щодо стабільності та прогнозованості транспортної системи, – йдеться в заяві.
Своєчасність таких рішень суттєво вплине не тільки на стійкість “Укрзалізниці”, а й на конкурентоспроможність України на світових ринках. Це стратегічне рішення, без якого неможливо забезпечити стабільну роботу критичної інфраструктури країни, підсумували у ФРУ.