В Ізмаїлі збудують новаторський тренажерний центр для судноводіїв: УДП реалізує проєкт більш ніж на 22 млн грн.
9 Жовтня, 2025
В Ізмаїлі розгортається створення сучасного тренажерного «річкового містка» — унікального навчального комплексу, що відповідатиме європейським стандартам підготовки річкових кадрів. Ініціатором даного проєкту стало ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство». Додаткову інформацію про концепцію та завдання розкрив заступник генерального директора компанії Сергій Мартиновець.
Основною метою проєкту є модернізація навчальної бази УДП і впровадження підготовки судноводіїв за допомогою сучасного тренажерного комплексу, який відповідає європейським вимогам для внутрішнього судноплавства (CESNI/ES-QIN) та стандартам ІМО/STCW.
“Це буде повномасштабний навігаційний тренажер містка річкового судна з панорамною візуалізацією, повним набором органів управління та місцем для інструктора для створення та оцінювання сценаріїв. Наша система дозволяє відпрацьовувати маневрування, навігацію, радіообмін і дії в нестандартних ситуаціях без ризику для людей і техніки, що забезпечує високу частоту тренувань та контрольовану складність вправ”, – зазначає Сергій Мартиновець.
Макет тренажера
Комплекс буде обладнано тренажером Wärtsilä NTPRO 6 (річкова версія) з інтегрованими системами Inland ECDIS TRESCO та річковим радаром JRC. Це дасть можливість відпрацьовувати маневрування, швартові та буксирні операції, роботу з навігаційними приладами, а також реагування в аварійних ситуаціях без ризику для людей і техніки.
Проєкт, вартістю 22,56 млн грн, фінансується в рамках грантової програми Світового банку RELINC, спрямованої на розвиток логістики на Дунаї.
“У травні 2025 року УДП офіційно звернулося до ДП «АМПУ» з ініціативою замінити попередній інвестиційний компонент «модернізація барж» на новий напрям — створення тренажерного комплексу для підготовки екіпажів. Програма RELINC має на меті відновлення логістики на Дунаї”, – пояснює Сергій Миколайович.
На даний момент ініціатори проєкту підготували технічне рішення з повним кошторисом і подали пакет документів до Адміністрації морських портів України для подальшого узгодження зі Світовим банком.
Нове обладнання буде розміщено на території діючого навчального комплексу УДП в Ізмаїлі, що є ключовим транспортним вузлом українського Дунаю. Це робить створення сучасного тренажерного центру в цьому місті стратегічно важливим.
“Навчальна база в Ізмаїлі функціонує, проте річковий тренажер морально і технічно застарів, не відтворює повною мірою сучасні навігаційні системи, що обмежує якість і інтенсивність тренувань. З цієї причини значна частина навчань проводиться на реальних суднах — це дорого, обмежене у часі та не дозволяє безпечно відпрацьовувати аварійні сценарії. Саме ця проблема є мотивацією для інвестицій в новий комплекс”, – ділиться фахівець УДП.
Діючий комплекс
Підготовка судноводіїв включатиме комбінацію тренажерних занять та контрольних виходів на реальні судна УДП. Інструктор надасть вправи під конкретні ділянки Дунаю, фіксуватиме хід тренувань на відео, аналізуватиме помилки та формуватиме індивідуальні плани вдосконалення. За потреби робочі місця слухачів можна буде укомплектувати рухомими платформами для імітації руху.
“Завдяки системному відпрацюванню небезпечних сценаріїв у симуляторі, що неможливо або занадто ризиковано на реальному судні, ми очікуємо зниження рівня аварійності, стабільніше маневрування в складних умовах — течії, вітру, обмежених фарватерів, портових акваторій — та швидшу перепідготовку кадрів у пікові сезони”, – зазначає Сергій Мартиновець.
Тренажер дозволяє масштабувати навчальні потоки, зменшувати пряму собівартість годин підготовки та звільняти флот для основної діяльності – перевезень.
Крім того, УДП має намір організовувати комерційні тренінги для зовнішніх замовників (портові оператори, приватні судновласники, іноземні екіпажі), що сприятиме самоокупності центру.
Симулятор забезпечить можливість відпрацювання аварійних сценаріїв без ризику, а підготовка інструкторів у постачальника забезпечить ефективний старт навчань.
«Для Українського Дунайського пароплавства цей проєкт означає перехід на європейські стандарти, зниження аварійності, експорт освітніх послуг і, що важливо, підготовку майбутніх членів суднової команди. Для Ізмаїла – це створення навчального хабу Дунайського басейну та тривала економічна вигода”, – підсумували в компанії.
Схема зон досяжності моніторів та органів керування нового комплексу
Закупівлі в рамках проєкту проводитимуться за міжнародними процедурами, а після погодження зі Світовим банком УДП перейде до контрактування та монтажу обладнання.
Запуск тренажера запланований на кінець 2025 року.