Виробництво безпілотників
Скібіцький підкреслив, що Росія може суттєво збільшити випуск безпілотних літальних апаратів різних категорій, включаючи “Шахеди”.
“Згідно з планами, у 2025 році вони мають намір виготовити 79 тисяч безпілотників типу “Шахед”. Якщо розділити це за моделями, то “Герань-2” – 40 000 одиниць, “Гарпія-1” – 5700, “Гербера” та інші обманні цілі – приблизно 34 000″, – зазначив він.
Експерт також додав, що Росія нарощує виробництво завдяки новим виробничим лініям, які були розгорнуті в Іжевську та Єлабузі.
Він підкреслив, що Росія має намір повністю відмовитися від імпорту в виробництві дронів. Планер, двигун внутрішнього згоряння й навігаційна система (за винятком чіпів і мікроелектроніки) вже виготовляються в країні. Подібна ситуація спостерігається й з антенами.
“Таким чином, Росія прагне до самодостатності у вітчизняному виробництві такого типу зброї. Потенціал для цього наявний. Наша мета в цій ситуації – запобігти такому росту виробництв і, якщо можливо, знищити їх виробничі потужності”, – розповів Скібіцький.
Виробництво ракет
Зі слів Скібіцького, у випадку з ракетами ситуація дещо відрізняється – всі вироблені ракети відразу використовуються. Ця тенденція особливо помітна у випадках з Х-101, “Калібром” і “Кинджалом”.
Точність російських ракет покращилася. Раніше, наприклад, при спробах завдати удару по аеродрому у Старокостянтинові Хмельницької області відхилення “Кинджалів” становило від 3 до 15 кілометрів. На це сильно вплинули міжнародні санкції, а також нездатність Росії розробити власну навігаційну систему.
“Тому крилаті ракети частіше влучають у наші цивільні об’єкти. Як, наприклад, в 2022 році, коли на Татарці (у Києві – ред.) вони атакували завод “Артема”, кілька разів ракета вражала великі цивільні будівлі. Це сталося через те, що за часів Радянського Союзу цих будівель ще не було – удари планували на основі старих карт”, – зазначив Скібіцький.
На сьогодні ж, за його словами, ситуація змінилася: ракети “Іскандер” стали більш точними та маневреними.