Способи зменшення витрат пального влітку
Достовірно, що влітку автомобіль має менше підстав для перевитрат пального. Проте тепло за вікном не означає, що ваша машина може дозволити собі величезні “апетити”. Двигун все ще потребує пального для виконання своїх функцій, але водій може полегшити його роботу.
Холодний двигун
Навіть якщо зранку на вулиці вже відчувається спека, і температура під капотом сягає 30 градусів, з технічного погляду двигун залишається холодним. Всі його процеси протікатимуть в менш оптимальних умовах.
Однак довготривале прогрівання на місці, витрачаючи пальне, не є розумним рішенням. Півхвилини холостого ходу вистачить, щоб температура досягла прийнятного рівня. Варто зауважити, що сучасні високоефективні двигуни швидше прогріваються під час руху, а не на стоянці.
Не забувайте, що поки двигун не досягне робочої температури (близько 90-100 градусів Цельсія), пальне в ньому згорає в непридатних умовах, що потребує більше ресурсу. Отже, у перші кілометри після холодного старту не перевантажуйте двигун різкими змінами обертів.
Кондиціонер
Навіть ті, хто не використовує це зручне рішення в автомобілі, усвідомлюють, що кондиціонер суттєво підвищує витрати пального. Додатковий літр на сто кілометрів – це цілком реальний приріст споживання.
Проте ми не пропонуємо зовсім відмовлятися від кондиціонера. Рекомендуємо уникати його використання, коли зовнішня температура комфортна. Наприклад, повітря в діапазоні 18-20 градусів може бути використане для охолодження салону без активації кондиціонера.
Однак будьте обережні: відкрите вікно навіть на невелику частину під час заміських поїздок знижує аеродинаміку, що підвищує витрати пального до рівня споживання кондиціонера. Тож для вентиляції краще використовувати кліматичну систему без включеного кондиціонера.
Фото: влітку водії частіше їздять на великих швидкостях, що може призводити до підвищених витрат пального (media.ford.com)
Літній маршрут
Влітку на вулицях міст зазвичай стає менше автомобілів. Це означає, що можна переглянути свої звичні маршрути. Перевірте, можливо, влітку можна обирати шляхи, де менше заторів, крутих підйомів, або ділянок з розбитим покриттям.
Тим самим, вам вдасться використовувати маршрути, які не вимагатимуть додаткових витрат бензину чи дизелю.
Швидкість
Влітку ми багато їздимо на великі відстані і на швидкостях вище середнього. Стан доріг і видимість часто сприяють цьому, але такий стиль їзди, як правило, супроводжується підвищеним споживанням пального.
Це особливо актуально для сучасних бензинових маломасштабних двигунів (0,9 – 1,4 літра), яким для підтримання швидкості потрібно працювати на межі можливостей.
Також, при перевищенні швидкості 50-60 км/год, аеродинамічний опір починає впливати на витрату пального. Пам’ятайте, що для більшості компактних моделей оптимальний споживання пального стабільно зростає по мірі досягнення швидкості від 80 до 90 км/год.
Висновок
Обговорюючи стратегії та тактики економічної їзди влітку, ми маємо на увазі автомобіль, який перебуває в хорошому технічному стані.
Зверніть увагу, що навіть сучасні автомобілі можуть нормально функціонувати з дрібними несправностями, про які водій може й не здогадуватися. Але ці несправності здатні призводити до непотрібних витрат пального.
Отже, щоб ефективно зберегти бюджет сім’ї від надмірних витрат на транспорт, почніть з діагностики та приведення автомобіля в порядок.