Захист прав споживачів під час отримання манікюрних послуг

Захист прав споживачів під час отримання манікюрних послуг

Санітарні вимоги до манікюрного кабінету

Дотримання санітарних вимог – це головна вимога для майстрів манікюра та манікюрних кабінетів. Це питання не лише репутації манікюрного салону, але й безпеки споживачів.

Існують Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів (ДСПІН 2.2.2.022-99), які неухильно повинні працівники ретельно дотримуватися. Зокрема, ці правила передбачають наступне:

  1. П.4.6 робоче місце для манікюру обладнується спеціальним манікюрним столом висотою від підлоги не менше 0,7 м. Поверхня стола повинна бути зроблена з вологостійкого матеріалу, що витримує багаторазову дезінфекцію.
  2. П.4.7. Поблизу від стола для манікюра обладнується раковина для миття рук і інструментарію.
  3. п 7.1: перед процедурами з кожним новим відвідувачем майстер повинен вимити руки з милом, нігті повинні бути чистими.
  4. П.7.7: інструменти після кожного використання підлягають обов’язковому знезаражуванню дезінфектантами, що мають позитивний висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи, і наступній стерилізації. Для цього:
  • ножиці після використання необхідно дезінфікувати, механічно очищати, промивати проточною водою та стерилізувати;
  • інструменти для манікюру після використання необхідно дезінфікувати, механічно очищати, промивати проточною водою та стерилізувати;
  • інструментарій для виконання татуажу та перманентного макіяжу, які повинні проводитися лише в косметологічних кабінетах, після використання необхідно дезінфікувати, промивати проточною водою, механічно очищати і стерилізувати.

Споживач має право цікавитися усіма моментами, що стосуються санітарних норм, і працівники салону краси повинні відповідати на усі запитання, надавати підтверджуючі документи на продукцію та дотримання санітарних норм.

Вимоги до працівників перукарень та манікюрних кабінетів

Зокрема, П. 9.1 Правил передбачено, що для працівників перукарень, чия робота пов’язана з несприятливими умовами праці, обов’язковими є попередні перед прийняттям на роботу та періодичні медичні огляди. Дані результатів медоглядів заносяться в особові медичні книжки, що зберігаються у адміністрації перукарні.

Під час обслуговування клієнтів діють Правила  побутового обслуговування населення (редакція від 02.11.2023), де п. 25 передбачено, що під час приймання замовлення виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо).

Вимоги до інструменту та матеріалів

Послуги надаються з використанням матеріалів виконавця. Послуга може надаватися з використанням матеріалів, наданих споживачем.

Окрім того, якщо використовуються в роботі інструменти скажімо,  замшевий баф для втирання та полірування, картонні пилка для підпилювання вільного краю, апельсинова паличка, пластиковий шпатель, такі інструменти є одноразовими, вони відкриваються при клієнті та утилізуються після проведення процедури.

Що робити, якщо послуги манікюру неякісні: захист прав споживача

Якщо Ви отримали неякісну послугу манікюру, відповідно до ч.3 ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів» (редакція від 19.11.2022), у разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

  1. безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
  2. відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
  3. відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
  4. реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання).

Ви маєте право це вимагати безпосередньо у майстра, який надавав вам послугу усунення недоліків, відшкодування шкоди у власника салону (майстра), але бажано будь-які претензії оформлювати письмово.

Обов’язково вимагайте фіскальний чек в салоні краси! Це доказ наданих Вам послуг.

Якщо Вам безпідставно відмовляють, а Ви зазнати моральних страждань, чи матеріальних витрат, зверніться з письмовою скаргою до територіального підрозділу Держпродспоживслужби, позивайтесь до суду.

Згідно з п.8 ч.2 ст.16 ЦК України, способом захисту цивільних прав та інтересів може бути відшкодування збитків та інші способи відшкодування матеріальної (майнової) шкоди.

Скажімо, якщо Ваші нігті пошкоджені, або виглядають жахливо, зробіть фото, які можете до суду надати, як доказ. Якщо у Вас була травма чи був інший привід звертатися до лікаря, обов’язково про це необхідно зазначити в позовній заяві та надати витяги з медичної картки, епікризи, надати копії квитанцій та витрати на курс лікування.

Ви повинні знати, що у будь-якому випадку Ваші права повинні бути захищеними.



Джерело