Діагностика кондиціонера в авто в домашніх умовах – покрокова інструкція

Діагностика кондиціонера в авто в домашніх умовах – покрокова інструкція

Діагностика кондиціонера за трубками

Кондиціонер в автомобілі забезпечує не лише комфорт у спекотну погоду, але й грає важливу роль у безпеці, створюючи умови для кращої концентрації водія. Отже, коли цей пристрій встановлено в автомобілі, рекомендується підтримувати його в справному стані.

При недостатній ефективності охолодження, ви можете самостійно провести первинну діагностику, звернувши увагу на температуру трубок, що ведуть до компресора у моторному відсіку.

Чому важливі трубки? Справа в тому, що принцип роботи охолоджувальної системи базується на стисненні холодоагента, який змінює свою температуру в залежності від тиску.

Трубки, що важливі для діагностики кондиціонера

До фільтра-осушувача (вертикальний циліндр білого кольору) або компресора (горизонтальний циліндр, на якому також є ремінь) підходять дві трубки – зазвичай, сріблясті алюмінієві:

  • Тонка трубка (високого тиску, 10 – 20 кг/см) – подає рідкий холодоагент до внутрішнього блоку;
  • Товста трубка (низького тиску, 1,5 – 3,0 кг/см) – повертає газоподібний холодоагент назад до компресора.

Визначивши температуру обох трубок, можна зрозуміти, що відбувається з системою кондиціонування.

Фото: трубки кондиціонера зазвичай виглядають схоже на всіх автомобілях (Ігор Широкун, РБК-Україна)

Як перевірити кондиціонер в автомобілі

Перш ніж проводити діагностику:

– Увімкніть двигун.

– Активуйте кондиціонер у режимі охолодження.

– Залиште його працювати 10–15 хвилин.

– Обережно доторкніться до трубок або скористайтеся інфрачервоним термометром.

Все в порядку з кондиціонером, якщо:

  • Товста трубка холодна (приблизно 5 – 15 градусів). Можливо, на ній видніється конденсат;
  • Тонка трубка тепла або гаряча (близько 50 – 70 градусів), оскільки вона передає холодоагент високого тиску, через що нагрівається.

Кондиціонер має проблеми, якщо:

  • Обидві трубки теплі. Це може свідчити про брак холодоагенту або несправність компресора;
  • Товста трубка не холодна. Можливо, є забруднення фільтра-осушувача або витік фреону;
  • Температура трубок схожа. Це вказує на герметичність системи та можливу нестачу холодоагенту;
  • Тонка трубка дуже гаряча. Це може свідчити про перевантаження системи через зайвий фреон;
  • Обидві трубки гарячі. Це може бути ознакою проблем з компресором;
  • Іній на тонкій трубці. Можливий надлишок фреону або несправність клапана;
  • Іній на товстій трубці. Це може вказувати на нестачу фреону або засмічення радіатора.

Що можна зробити самостійно

– Перевірити, чи працює вентилятор радіатора під капотом;

– Очистити радіатор-конденсор від пилу, котрів та комах;

– Переглянути трубки на наявність тріщин або масляних плям, які можуть свідчити про витік;

– Переконатися в справності ременя компресора. Як варіант, він може бути зламаний через знос.

Важливо

Самостійна діагностика може виявити проблему, але вирішення її краще довірити фахівцям. Якщо трубки показують ненормальну температуру, а охолодження повітря в салоні слабке – це сигнал для професійної діагностики.

Заправка фреоном, перевірка герметичності та тестування компресора – це професійні завдання. Рекомендується уникати міні-майстерень, які лише заправляють кондиціонер, не усуваючи причини втрати холодоагенту.