Кондиціонер в авто шкодить здоров’ю – коли не можна вмикати

Кондиціонер в авто шкодить здоров’ю – коли не можна вмикати

Коли кондиціонер в автомобілі не допоможе

Перед тим як у спекотний день натиснути клавішу A/C або увімкнути клімат-контроль, варто задуматися, що принесе більше користі – використання кондиціонера чи потенційні ризики.

З одного боку, комфортна температура у салоні забезпечує не лише зручність, але й безпеку. Водію, якого підпалила спека, стає важче концентруватися, він повільніше реагує на події на дорозі, що може загрожувати безпеці. Отже, температура в салоні є вкрай важливим аспектом.

Однак кондиціонер не завжди здатний миттєво вирішити проблему комфорту. Охолодження салону займає певний час, адже потрібно замінити весь об’єм гарячого повітря на холодне. Більш того, потрібен ще додатковий час для охолодження усіх нагрітих елементів інтер’єру: сидінь, панелей та оббивки.

Коли кондиціонер може нашкодити водієві

Знову ж, не потрібно звертатися до лікарів – досить згадати власний досвід. Різке увімкнення кондиціонера на максимальній потужності може призвести до суттєвого перепаду температур, що загрожує застудою водіям та пасажирам.

Згідно з рекомендаціями медиків, слід уникати різниці понад 7°C між температурою всередині автомобіля та зовні. В спекотні дні, на жаль, такий контраст часто виникає, коли намагаємося швидко охолодити салон, нагрітий до 50-60°C, до комфортних 22-23°C.

У врахуванні цього небезпечного аспекту, досвідчений водій розуміє, що при коротких поїздках кондиціонер не встигає охолодити салон. Тому, побоюючись застуди, автомобілісти нерідко уникають максимальної потужності охолоджувача. В результаті, вони змушені подорожувати в задушливому середовищі без бажаного комфорту.

Фото: медики наголошують на необхідності дотримуватися різниці температур не більше 7 градусів між кабіною та зовні (unsplash.com)

Коли кондиціонер дійсно потрібен:

  • Якщо автомобіль стоїть у тіні або не перегрівся на сонці, і температура в салоні не досягла +50 градусів
  • Зовнішня температура не дуже висока (до 22-25°C)
  • Поїздка тривала.
  • Скоро затор або повільний рух у вузьких вуличках чи поганих доріг, де відкриті вікна не допоможуть
  • Дорога запилюжена – краще тримати вікна закритими
  • Заплановано рух на високій швидкості – відкриті вікна можуть створити дискомфорт

Коли краще обійтися без кондиціонера:

  • Висока температура, а подорож коротка
  • Очікується рух на середній швидкості в місті. Напіводчинені вікна добре провітрюють салон
  • Температура зовні комфортна (20-22°C). У таких умовах можна задіяти штатну вентиляцію, запускаючи свіже повітря з вулиці через дефлектори (і через салонний фільтр, між іншим, теж)
  • Кондиціонер (клімат-контроль) працює незвично і можуть бути підстави вважати його несправним. Важливо знати, що за деяких несправностей він може охолоджувати повітря, але при цього активно псується вся система – зношується компресор без оливи, засмічуються радіатори (випарник та конденсор), осушувач повітря тощо.

Поради наприкінці

Коли навіть при всіх зазначених нюансах є бажання їхати в комфорті – тобто в охолодженому салоні з температурою +22°C, варто витратити трохи більше часу. Найкраще, що можна зробити, – це на кілька хвилин відкрити всі двері і провітрити перепечений салон.

Потім знову на кілька хвилин увімкнути кондиціонер на повну потужність і з пасажирами почекати зовні. Сідати всередину лише після того, як інтер’єр охолоне повністю і рівномірно, а потужність кондиціонера можна знизити до середнього рівня.