Євросоюз планує нові санкції щодо Росії, додавши ще 120 танкерів у список обмежень.

Євросоюз планує нові санкції щодо Росії, додавши ще 120 танкерів у список обмежень.

Тіньовий флот Росії

Згідно з наявними даними, ці танкери, користуючись свободою мореплавства, не заходять до європейських портів і не використовують послуги європейських страхових компаній, що значно знижує ефективність санкцій.

Однак стаття 110 Конвенції ООН про морське право, що забезпечує таку свободу, дозволяє перехоплення суден “без національної приналежності”.

Заборони

На основі інформації від EU Observer, цей список забороняє вхід у порти ЄС та ведення бізнесу з європейськими компаніями, такими як страхові агенції або постачальники бункерних послуг.

Наразі чорний список ЄС має обмежений вплив, оскільки ці танкери можуть вільно пересуватися Балтійськими водами країн ЄС, транспортуючи російську нафту до клієнтів в Азії, завдяки “праву мирного проходу”, закріпленому в Конвенції ООН з морського права 1994 року (UNCLOS) та Копенгагенському договорі 1857 року.

Санкційний тиск на Росію

У Європі сподіваються на збільшення кількості судів тіньового флоту, які можна буде зупиняти. ЄС і Великобританія чинять дипломатичний тиск на країни, де ведуться реєстри суден, щоб виключити з них санкційні судна, підкреслила Мішель Візе Блокман з лондонської консалтингової компанії Windward, що спеціалізується на морських перевезеннях.

Візе Блокман відзначила, що “новою проблемою стало створення шахрайських реєстрів – ізоляція вебсайтів, що видають ліцензії, в результаті чого з’являються судна під фальшивими прапорами, що плавають у європейських водах.”

За її словами, ці судна фактично діють поза межами міжнародного порядку, заснованого на правилах.

Windward наразі виявила 13 реєстрів під фальшивими прапорами.